Železniční most žkm 233,017 přes D35
Stupeň dokumentace
Projektová dokumentace pro provádění stavby a výkon autorského dozoru
Investor
Ředitelství silnic a dálnic ČR
Realizace
09/2022 – 09/2023 (STRABAG Rail a.s.)
O projektu
Jedná se o novostavbu železničního mostu vyvolanou stavbou ŘSD – konkrétně se jedná o stavbu dálnice D35 Janov - Opatovec, I. etapa. Byla navržená nová nosná konstrukce mostu, tvořena jednopolovou ocelovou celosvařovanou konstrukcí Langerovým trámem. Teoretické rozpětí hlavních nosníků činí 46,2 m. Kolej je na mostním objektu uložena v kolejovém loži. V novém stavu byly navrženy nové tížné železobetonové mostní opěry O 01 a O 02, se zavěšenými rovnoběžnými křídly. Během stavebních prací na mostě byl kvůli zajištění minimálně jednokolejného provozu zřízen bypass vlevo od koleje č. 1.
Železniční most žkm 233,017 přes D35
O projektu
Jedná se o novostavbu železničního mostu vyvolanou stavbou ŘSD – konkrétně se jedná o stavbu dálnice D35 Janov - Opatovec, I. etapa. Byla navržená nová nosná konstrukce mostu, tvořena jednopolovou ocelovou celosvařovanou konstrukcí Langerovým trámem. Teoretické rozpětí hlavních nosníků činí 46,2 m. Kolej je na mostním objektu uložena v kolejovém loži. V novém stavu byly navrženy nové tížné železobetonové mostní opěry O 01 a O 02, se zavěšenými rovnoběžnými křídly. Během stavebních prací na mostě byl kvůli zajištění minimálně jednokolejného provozu zřízen bypass vlevo od koleje č. 1.
Rekonstrukce zastávky Bělá nad Radbuzou na trati Domažlice – Planá
Stupeň dokumentace
Dokumentace pro územní rozhodnutí, stavební povolení a výkon autorského dozoru
Investor
Správa železnic, s.o.
Realizace
04/2019 – 09/2022 (KTA technika, s.r.o. + EDIKT a.s.)
O projektu
Předmětem stavby byla rekonstrukce železniční zastávky Bělá nad Radbuzou zastávka. Byla zpracována projektová dokumentace pro územní rozhodnutí, následně pro stavební povolení a výkon autorského dozoru při realizaci stavby. Cílem investiční akce bylo zvýšení bezpečnosti a komfortu cestujících včetně zajištění bezbariérového přístupu, zvýšení bezpečnosti železničního provozu, zajištění spolehlivého železničního provozu a splnění požadavků platné legislativy. V rámci stavby byla provedena mimo rekonstrukce zastávky také rekonstrukce železničního svršku a částečně spodku, odvodnění. Na nástupišti byl zřízen nový orientační systém pro cestující a zřízeno nové osvětlení zastávky. Stavba byla koordinována se stavbou přilehlého přejezdu.
Rekonstrukce zastávky Bělá nad Radbuzou na trati Domažlice – Planá
O projektu
Předmětem stavby byla rekonstrukce železniční zastávky Bělá nad Radbuzou zastávka. Byla zpracována projektová dokumentace pro územní rozhodnutí, následně pro stavební povolení a výkon autorského dozoru při realizaci stavby. Cílem investiční akce bylo zvýšení bezpečnosti a komfortu cestujících včetně zajištění bezbariérového přístupu, zvýšení bezpečnosti železničního provozu, zajištění spolehlivého železničního provozu a splnění požadavků platné legislativy. V rámci stavby byla provedena mimo rekonstrukce zastávky také rekonstrukce železničního svršku a částečně spodku, odvodnění. Na nástupišti byl zřízen nový orientační systém pro cestující a zřízeno nové osvětlení zastávky. Stavba byla koordinována se stavbou přilehlého přejezdu.
Rekonstrukce mostu v km 0,989 na trati Havlíčkův Brod – Pardubice – Rosice n/L
Stupeň dokumentace
Dokumentace pro územní rozhodnutí, stavební povolení a výkon autorského dozoru
Investor
Správa železnic, s.o.
Realizace
03/2021 – 01/2022 (FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.)
O projektu
Předmětem rekonstrukce byla lokální stavba bodového charakteru řešící náhradu stávajícího provizorního přemostění z r. 1986 trvalým mostem, který zajistí bezpečný a spolehlivý provoz na provozované trati. Stavba proběhla na celostátní dráze Havlíčkův Brod – Pardubice-Rosice n/L (trať č. 582) dle Prohlášení o dráze celostátní a regionální, trati 507A Havlíčkův Brod – Pardubice-Rosice n/L dle Tabulky traťových poměrů. Výstavba měla přecházet koordinované stavbě „Modernizace průjezdu uzlem Havlíčkův Brod“.
Rekonstrukce mostu v km 0,989 na trati Havlíčkův Brod – Pardubice – Rosice n/L
O projektu
Předmětem rekonstrukce byla lokální stavba bodového charakteru řešící náhradu stávajícího provizorního přemostění z r. 1986 trvalým mostem, který zajistí bezpečný a spolehlivý provoz na provozované trati. Stavba proběhla na celostátní dráze Havlíčkův Brod – Pardubice-Rosice n/L (trať č. 582) dle Prohlášení o dráze celostátní a regionální, trati 507A Havlíčkův Brod – Pardubice-Rosice n/L dle Tabulky traťových poměrů. Výstavba měla přecházet koordinované stavbě „Modernizace průjezdu uzlem Havlíčkův Brod“.
Rekonstrukce traťového úseku Křižanov – Sklené nad Oslavou (mimo)
Stupeň dokumentace
Dokumentace pro stavební povolení a výkon autorského dozoru
Investor
Správa železnic, s.o.
Realizace
01/2020 – 05/2021 (Společnost Vysočina - TSS GRADE, a.s.)
O projektu
Návrh řešení zachovává dispoziční řešení stávající železniční tratě. Účelem je provozování železniční dopravy v železniční stanici Křižanov, Sklené nad Oslavou a Velké Meziříčí a dále návazných traťových úsecích Křižanov – Sklené nad Oslavou a Velké Meziříčí – Křižanov, se zlepšením parametrů trati ve stávající trase. Došlo ke zvýšení rychlosti průjezdu vlaků, zlepšení komfortu cestujících při nastupování, vystupování a při přístupu k vlakům a současně ke zvýšení bezpečnosti železniční dopravy, mj. instalací nového zabezpečovacího zařízení, které umožňuje úpravu pro dálkové ovládání technologických zařízení železniční dopravní cesty. V rámci stavby byla rekonstruována stávající ostrovní nástupiště s mimoúrovňovým přístupem stávajícím centrálním podchodem od výpravních budov. Je zajištěn bezbariérový přístup pro cestující z úrovně přednádraží na nová nástupiště.
Rekonstrukce traťového úseku Křižanov – Sklené nad Oslavou (mimo)
O projektu
Návrh řešení zachovává dispoziční řešení stávající železniční tratě. Účelem je provozování železniční dopravy v železniční stanici Křižanov, Sklené nad Oslavou a Velké Meziříčí a dále návazných traťových úsecích Křižanov – Sklené nad Oslavou a Velké Meziříčí – Křižanov, se zlepšením parametrů trati ve stávající trase. Došlo ke zvýšení rychlosti průjezdu vlaků, zlepšení komfortu cestujících při nastupování, vystupování a při přístupu k vlakům a současně ke zvýšení bezpečnosti železniční dopravy, mj. instalací nového zabezpečovacího zařízení, které umožňuje úpravu pro dálkové ovládání technologických zařízení železniční dopravní cesty. V rámci stavby byla rekonstruována stávající ostrovní nástupiště s mimoúrovňovým přístupem stávajícím centrálním podchodem od výpravních budov. Je zajištěn bezbariérový přístup pro cestující z úrovně přednádraží na nová nástupiště.
Rekonstrukce ŽST Holešov
Stupeň dokumentace
Dokumentace pro stavební povolení a výkon autorského dozoru
Investor
Správa železnic, s.o.
Realizace
11/2019 – 04/2021 (Signalbau a.s. + Tomi – Remont a.s.)
O projektu
Předmětem stavby byla rekonstrukce železničního spodku i svršku ve stanici Holešov, která leží na jednokolejné trati Kojetín – Valašské Meziříčí. Došlo zde k optimalizaci počtu staničních kolejí, nástupiště jsou nově přístupná bezbariérově, rekonstrukce čeká i sdělovací a zabezpečovací zařízení. Přestavba stanice byla součástí modernizace zmíněné železniční trati a úzce souvisí se stavbou dopravního terminálu Holešov, která byla investicí města.
Rekonstrukce ŽST Holešov
O projektu
Předmětem stavby byla rekonstrukce železničního spodku i svršku ve stanici Holešov, která leží na jednokolejné trati Kojetín – Valašské Meziříčí. Došlo zde k optimalizaci počtu staničních kolejí, nástupiště jsou nově přístupná bezbariérově, rekonstrukce čeká i sdělovací a zabezpečovací zařízení. Přestavba stanice byla součástí modernizace zmíněné železniční trati a úzce souvisí se stavbou dopravního terminálu Holešov, která byla investicí města.
Rekonstrukce mostů v km 142,550 a 142,552 v žst. Brno hl.n (Křídlovická)
Stupeň dokumentace
Projektová dokumentace pro provádění stavby a výkon autorského dozoru
Investor
Správa železnic, s.o.
Realizace
04/2018 – 10/2019 (FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.)
O projektu
Předmětem stavby byla komplexní rekonstrukce mostů v km 142,550 a 142,552 v žst. Brno hlavní nádraží. Při rekonstrukci byly sanovány kamenné opěry a ocelové nýtované konstrukce mostů. Současně byla provedena výměna železničního spodku i svršku.
Rekonstrukce mostů v km 142,550 a 142,552 v žst. Brno hl.n (Křídlovická)
O projektu
Předmětem stavby byla komplexní rekonstrukce mostů v km 142,550 a 142,552 v žst. Brno hlavní nádraží. Při rekonstrukci byly sanovány kamenné opěry a ocelové nýtované konstrukce mostů. Současně byla provedena výměna železničního spodku i svršku.
Rekonstrukce mostu v km 80,930 trati Hohenau (ÖBB) - Přerov
Stupeň dokumentace
Projekt stavby a výkon autorského dozoru
Investor
Správa železnic, s.o.
Realizace
10/2014 – 10/2016 (FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s. + AŽD Praha s.r.o.)
O projektu
Předmětem stavby byl ocelový železniční most, který za daných okrajových podmínek musel být navržen jako šikmý s úložným úhlem 41 ° při rozpětí 97,5 m. Jedná se o první železniční most v České republice, který využívá síťovaný oblouk. Most je zajímavý nejen složitou geometrií a celkovým zpracováním designu, ale také mnoha technickými detaily, které bylo nutno vyřešit. Raritou je pak robustní řešení styčníků táhel, které jsou natupo svařovány s táhly a táhla tak nejsou rektifikovatelná.
Rekonstrukce mostu v km 80,930 trati Hohenau (ÖBB) - Přerov
O projektu
Předmětem stavby byl ocelový železniční most, který za daných okrajových podmínek musel být navržen jako šikmý s úložným úhlem 41 ° při rozpětí 97,5 m. Jedná se o první železniční most v České republice, který využívá síťovaný oblouk. Most je zajímavý nejen složitou geometrií a celkovým zpracováním designu, ale také mnoha technickými detaily, které bylo nutno vyřešit. Raritou je pak robustní řešení styčníků táhel, které jsou natupo svařovány s táhly a táhla tak nejsou rektifikovatelná.